Модерен изследователски STEM център е изграден в ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“

На 23 май 2022 г. с откриване на STEM центъра на училището беше дадено началото на отбелязването на 50 – годишнината на Природоматематическата гимназия. За да уважат празника гости на събитието бяха областният управител Ралица Манолова и нейният заместник Ивелин Стоянов, кметът на Община Габрово Таня Христова, заместник – кметът Невена Минева, началникът на РУО – Габрово Георги Маринов, директорът на Регионалната библиотека Савина Цонева, директорът на драматичния театър Петко Койчев, началникът на Държавен архив – Габрово, председателя на СБУ Ренета Колева.  Гостите имаха възможността да посетят кабинетите и да видят как се обучават учениците. Освен иновации в начина на преподаване и организация на учебното съдържание, иновативният STEM център предлага на възпитаниците си свръхмодерна учебна база, съчетаваща технологии и инструменти за практическа и експериментална дейност. Центърът се реализира със средства по програмата за „Изграждане на училищна STEM среда“ и е в синхрон с усилията на гимназията от последните години за създаване на съвременни условия и въвеждане на иновативни методи на обучение.


Иновативната образователна политика на ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“ даде възможност на училището да участва, да спечели и да реализира проект по Национална програма „Изграждане на училищна STEM среда“. Реализацията на проекта за създаване и развитие на STEM-център за дигитални създатели в гимназията подкрепя и развива въведените вече четвърта година иновативни дейности и предоставя всички необходими условия за провеждането на съвременно и качествено обучение. Реализирана е концепция за иновативна образователна среда и използване на най-нови интерактивни технологии за обучение. Модерно обзаведеният и оборудван с учебен инструментариум STEM център предоставя на учениците възможност да изследват, анализират, да вземат иновативни решения. В новата STEM учебна среда учениците от 5 до 12 клас ще имат възможност да съчетаят обучението в различни области на познанието с експериментална дейност.